DEBRECEN FONTOS

A debreceni jó és rossz dolgokról . Remélem , a jó előbb-utóbb több lesz... A fontos dolgokat a gyakran látogatott blogok kitárgyalják, itt csak apróságok jelennek meg...

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Utolsó kommentek

Reklám- semmi se szent

2010.02.12. 14:28 | méhészborz | Szólj hozzá!

Ez megint nem Debrecen, de csak ide tudom leírni.

Egy sörgyárnak küldtem emilt az alábbi szöveggel;

"Hölgyeim és Uraim,

mindíg kiemelkedően jónak tartottam az Önök reklámjait, tegnap azonban kiment a biztosíték.

Hogy jönnek Önök ahhoz, hogy a magyar költészet egyik legszebb versét, Radnóti Miklós Nem tudhatom c. alkotását a sör reklámozására használják?

Ez szégyen, magyar állampolgárként Önök helyett is szégyellem magam.

Lehet, hogy ez Önöket hidegen hagyja, de soha többé, semmilyen terméküket sem fogom megvásárolni.

Ettől függetlenül bízom abban, hogy cégüknél akad valaki , aki rájön arra, hogy mekkora bakot lőttek, és ezt a szégyellni való förmedvényt letiltják."

Választ is kaptam, ami manapság tiszteletre méltó dolog egy ekkora cégtől;

" Köszönettel vettük levelét és kritikáját!

Nem ez az első reklámfilm, amelyben verset, zenét, vagy egyéb műalkotást használnak fel és biztos nem is az utolsó. Ha a vers segít kifejezni azt a gondolatiságot és üzenetet, amit közvetíteni szeretnénk, akkor miért ne támaszkodhatnánk rá? A vers szövege is a hazaszeretetről szól, ahogy az egész reklámfilm. Sajnos sokszor ennél sokkal méltatlanabb célokra is használják nagyjainkat és műveiket. Radnóti Miklós örököseitől egyébként jogi úton engedélyt kértünk és kaptunk a vers használatához.

A xxxxx egy magyar márka, amely fontosnak tartja, hogy azt képviselje ami a magyar fogyasztók számára értéket jelent. Vannak értékeink, amelyekre mindannyian büszkék vagyunk. Olyan közös értékek, amiktől egyformán megdobban a szívünk, összeszorul a torkunk országhatáron innen és túl. Mert ezek az értékek rólunk szólnak. Hozzánk tartoznak. Magyarságunk, nemzeti identitásunk fogalmazódik meg bennük és általuk. A xxxxx – az ország egyik legrégibb márkájaként – fontosnak tartja ezen értékeket. Meggyőződéssel hisz közösségteremtő erejükben. Ezért vállalta fel, hogy kommunikációjában a nemzeti büszkeség, az összetartozás gondolatára helyezi a hangsúlyt.

Sajnáljuk, hogy az Ön tetszését nem nyerte el a reklámfilm.

Üdvözlettel, "

Lehet hogy tévedek, de szerintem más a hazaszeretet,a nemzeti büszkeség, a nemzeti identitás,és megint más a sör reklámozása.Nekem a magyarságomról nem elsősorban (sőt, talán másod, harmad, vagy sokadsorban sem) a sör jut eszembe.Lehet ez hiba, de vállalom.

Az, hogy egy magyar sörre lehetünk büszkék, és hogy egy márka lehet közösségteremtő, teljesen egyetértek.

Sajnálatos, hogy az örökösök hozzájárulásukat adták, ez számomra csak annak a bizonyítéka hogy sem ők, sem a cég nem tiszteli a költő emlékét.

Bízom abban ,hogy a jó ízlés győz, és letiltják ezt a ...reklámot.

A bejegyzés trackback címe:

https://debi.blog.hu/api/trackback/id/tr471752172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.